3 manieren om in minder tijd meer omzet te genereren

Deel dit artikel:

Als jij wilt groeien met je bedrijf is het belangrijk te groeien als ondernemer.

Groeien betekent niet enkel omzet halen, het betekent evolueren, ontwikkelen, verbindend verkopen en vooral groeien als ondernemer.

Graag geef ik deze keer 3 manieren hoe je deze maand al kunt groeien met je bedrijf. Je zult merken bij het lezen dat er gedachtes zullen opkomen van: Dat kan ik niet doen, dat durf ik niet, dit is onmogelijk, wat zullen anderen van me denken, enzovoort.

Wel precies deze gedachtes zijn de belemmeringen die de grote ondernemer in jou klein houden.

Manier 1: Leer beter verkopen

'Verkopen' roept angst op. Je denkt misschien dat je te commercieel bent of dat je de klant iets gaat aansmeren. Of dat je voelt je een stofzuigerverkoper in de zachte sector en dat je niet 'mag' verkopen.

Realiseer je dat je een bedrijf hebt waarin facturen, bijdragen, btw, ... betaald moeten worden.

Verkopen maakt het verschil tussen de succesvolle en ploeterende ondernemer.

Stel dat:

  1. Stel dat 2 klanten een project of programma kopen van 5.000 € = 10.000 €
     
  2. Stel dat 100 klanten een online product kopen van 100 € = 10.000 €

Wat denk jij dat de meest makkelijkste manier is om 10.000 € te realiseren?

 

Nummer 1 is nog steeds de allermakkelijkste manier om deze omzet te genereren.

Bij nummer 2 heb je meer tools, systemen, software, marketing, soms meer mensen, meer opvolging, ....nodig.

Enerzijds is het belangrijk dat het vertrouwen in jezelf groeit zodat je goede prijzen durft te vragen.

Anderzijds is het cruciaal dat je verbindend leert verkopen om een duurdere dienst of programma te verkopen.

Enkel low-budget ondernemen vraagt ontzettend veel tijd, energie en grote aantallen. En je kunt zeker verkopen online.

Realiseer je dat je niet het marketingbudget hebt van een bol.com of amazon.

Ga online-ondernemen in de juiste fase van je bedrijf en online-ondernemen kost tijd.

Manier 2: Maak een switch in je businessmodel

Als je echt wilt groeien is het belangrijk om van  één-op-één naar één-op veel te evolueren met je bedrijf. Dus in plaats dat jij voor 1 klant werkt, werk jij terzelfdertijd voor verschillende klanten. Dit kan door groepsprogramma's, trainingen, workshops, presentaties, teleseminars, webinars, events, enz. aan te bieden.

Voor bepaalde dienstverleners die bijzonder maatwerk leveren lukt dit moeilijker. Hun klanten zijn echte VIP klanten.

 
Naar één-op-veel evolueren is een manier om op laagdrempelige manier kennis met je te maken. Het vraagt een mindshift om met groepen te werken. En een groepje heb je al met 2 mensen. Je kunt dit gestaag verder uitbouwen.

Manier 3: Bied een vroegere klant opnieuw een dienst aan

Het is veel makkelijker om opnieuw aan "vroegere", tevreden klanten te verkopen dan een nieuwe klant binnen te halen. Er zijn verschillende manieren om ervoor te zorgen dat een vroegere klant opnieuw koopt van je.

Je kunt bijvoorbeeld een nieuwe dienst creëren, een opvolgingstraject voorstellen, nazorg leveren, een update,...

Ook hier is een verbindend (verkoops)gesprek cruciaal.

Brainstorm wat jij je 'oude' klanten kunt aanbieden. Je staat versteld hoeveel mensen dit appreciëren en terug met je in zee willen gaan.
 
Wil jij de kneepjes leren kennen van verbindend verkopen?

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book met 3 video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat