Hoe organiseer je je werkplek?

Deel dit artikel:

Niet organiseren is nooit te wijten aan tijdsgebrek, maar ligt aan de manier hoe je nadenkt over alles wat je leven binnenkomt.

Teveel spullen rondom je kan heel stresserend zijn. Als de papierberg groeit op je bureau, probeer je de stapels te negeren. Maar die papieren herinneren je constant aan je achterstand. Je wordt er angstig en zenuwachtig door. Als je alles ordent waar het thuishoort, dan voel je je nadien veel rustiger. Je kunt je veel beter focussen op je werk.

 

Met de volgende tips gaat het zeker lukken:

Overloop dagelijks alle documenten die je leven binnenkomen en stel jezelf de vraag:

 

  • Ga je dit weggooien?
  • Ga je het bewaren?
  • Moet je hiermee nog iets doen?
 
Leg op je bureau alleen de zaken waar je op dat moment mee bezig bent.

 

Maak er een gewoonte van

Dagelijks je bureaublad op te ruimen.

Gebruik geen post-its, papiertjes, losse briefjes op je werkplek.

Post-its gaan gemakkelijk verloren en ogen rommelig

Berg overbodige spullen op

Zoals boeken, pennen, digitale camera, elastiekjes, paperclipjes, etc. direct op.

Verwijder teveel vergeelde foto's, kaders, decoraties en frutsels.

Deze maken je onrustig.

Noteer een afspraak onmiddellijk in je agenda op de juiste datum en het juiste uur.

 

Een opgeruimd bureau geeft een opgeruimd gevoel en dat geeft rust op je werkplek en in je hoofd. Je bent minder tijd kwijt met het zoeken naar zaken.
 
Ga daarom vandaag nog de stapels te lijf!

 

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang BusinessVitamines voor een beter Resultaat