Zit er nog liefde in je bedrijf?

Deel dit artikel:

Of is het saai geworden? Wat? Saai in je business? Hoezo? Je Business is toch je passie? Hoe kan dat dan saai zijn?

Klopt.

In het voorjaar ontdekte ik dat ik mijn business en leven een beetje 'saai' begon te vinden. Ik kon er eerst de vinger niet opleggen. Met wat dieper zelfonderzoek ontdekte ik dat alles wat ik ooit gedroomd had er gewoon was....Koortachtig was is bezig geweest mijn dromen te realiseren en balans te vinden:

  • Een huis bouwen in Knokke-Heist en netjes afbetalen.
  • Twee fantastische kids met lieve partner.
  • Een business starten vanaf nul in 2005
  • Boven de 150.000 € draaien met schitterende klanten
  • Events, ondernemerscafés, groepsprogramma's organiseren....
  • Elk kwartaal op reis
  • Met een tof team van VA's, copywriter, Online-Experts samenwerken
  • Goede doelen financieel steunen
  • ....

Plots realiseerde ik dat alles er gewoon was.

Mijn ideaal leven en bedrijf was er. Ik leefde het. Maar het voelde zo gewoon. Niet dat ik me ongelukkig voelde eerder het "been-there, done-that"-syndroom.

En nee, ik schrijf dit niet om je stikjaloers te maken. Ik schrijf dit omdat er nog mensen worstelen met het stukje "saaiheid".

Afgelopen maand zei iemand me: "Iedereen denkt dat jij het perfecte leven hebt, Sabine". Eerst was ik verbaasd. Weet men dan niet dat er veel moed, lef en een helder plan nodig is om het droomleven en ideaal bedrijf te creëren? Want met dromen alleen leef je een illusie.....En ik kom van ver...

Zelf worstel ik ook nog met twijfels, angsten,...over wat wel en niet te kiezen. Door meer te luisteren naar mijn diepste wensen, beslis ik moeitelozer. Ook dankzij mijn coaches, een stimulerende omgeving en extreme zelfzorg hebben sommige dipjes minder impact.

Even terug naar is dit het nu?

Want dan creëer je alles waarvan je droomde en leef je dé droom. Het verlangen is vervuld. Klaar. En dan krijg je weer een nieuwe wens, een grotere droom,...

Soms heb je gewoon goesting om het "nieuwe" op te starten. Iets anders. Een totaal nieuwe dienst of nieuwe doelgroep aan te boren of compleet je bedrijf om te gooien.

En soms is dat goed. Je vindt wellicht je enthousiasme en plezier terug in het ondernemen.

Een voorbeeld van een klant die de BigBusinessShift volgt: Liesbeth woont en werkt in Barcelona en maakt nu de grote switch van webbedrijf naar kunstenares. En nee dit is zeker niet over één nacht ijs gegaan.

Ze miste ontzettend de creativiteit in haar webbedrijf. Het was zo technisch geworden. Door de energie en de liefde terug in haar bedrijf te voelen is het ongelooflijk wat er allemaal op haar pad komt. En ja, ze verdient er nu al goed geld mee:). Dit klopt zo voor haar.

Ze benadrukte dat deze grote transformatie dankzij het Businesstraject gebeurt. Hier kun je het kunstwerk van Liesbeth Willaert bewonderen. En nee, jij hoeft niet zo drastisch je bedrijf om te gooien. Er zijn tal van andere mogelijkheden.

Soms niet…

Soms is saaiheid helemaal oké. Soms vind jij het saai maar je volgers absoluut niet. In plaats van direct iets compleet nieuws te starten: Think twice!

Je bedrijf dat je ooit uit de grond stampte is mogelijks aan een volgend niveau toe. Besef dat je volgers willen snappen wat je doet. Vandaar dat consistentie belangrijk is. Het is niet omdat jij een saaiere periode doormaakt dat je klant dit ook saai vindt.

Als je weken bepaalde dingen doet die oersaai voor je zijn, wat dan precies vind je saai in je business?

  • Kun je dat delegeren?
  • Kun je stoppen met bepaalde zaken?

Is saaiheid het teken voor het volgend niveau?

Dat kan.

Dit merk ik nu ook. Een volgend niveau heeft groeipijn. Ofwel zit je met een verborgen droomdoel.
Of ben jij je brand, doelgroep of businessmodel ontgroeit? En dit is het fundament van je bedrijf. De basis. En als de basis scheef zit of saai voelt is het hoog tijd om daar eens dieper naar te kijken.

En wat vermijd je in je business?

Al jaren koester ik een droom om een boek te schrijven. Als klein meisje kon ik uren schrijven aan opstellen en gedichten. Heerlijk vond ik.

Sinds 2005 droomde ik van een boek en stopte het verlangen diep weg en bedacht tientallen excuses om er  niet aan te beginnen.

  • Geen tijd
  • Geen goesting
  • Onvoldoende kennis in huis
  • Alles is al geschreven
  • Niemand gaat dat lezen
  • Wat als.........

En eerst nog een weekend, event of programma lanceren, om niet te hoeven doen wat ik te doen heb!

En wat maakt je ontzettend blij?

Er zijn zaken die je blij maken in je business en leven. Mijn grootste voldoening haal ik uit het coachen van klanten en hen mooie stappen zien zetten naar een prachtig resultaat.

Een tip voor jou: Maak een lijstje van dingen die je super leuk vindt en kies er eentje. Maak een Wishlist voor KORTE termijn: Noteer alles wat je in je leven nog wilt ervaren, realiseren, hebben en ondernemen,....

Dit is mijn Wishlist voor komend halfjaar:

  • een Boek schrijven met hulp van een Schrijfcoach
  • nog meer ambitieuze ondernemers bereiken door nog meer waarde te geven in gratis producten
  • Leren duiken & salsa leren dansen: oja, idealiter met zo'n knappe, Zuiderse leraar:)

 

Hoe ziet jouw Wishlist Korte Termijn of WKT eruit?

Geniet van jouw reis op weg naar dat ideaal bedrijf. Weet dat saaiheid niet direct wilt zeggen dat je alle schepen achter je moet verbranden om puur je hart te volgen.

Houd je hoofd aub erbij! (Want, waarom hebben we er die bijgekregen?)

En ja soms is het tijd voor iets nieuws....

Is het hoog tijd voor een shift?

  • Jij wilt dolgraag een frissere KOERS varen met je bedrijf.
  • Je hebt veel businessideeën en weet niet op welke te FOCUSSEN.
  • Je wilt goed verdienen maar vindt PRIJS bepalen erg lastig.
  • Je bent het UURTJEFACTUURTJE-ondernemen beu.
  • Je wilt ERUIT SPRINGEN versus je concullega's.
  • Je verlangt om te werken voor klanten waar je ECHT BLIJ van wordt.
  • Je wilt een GLASHELDER AANBOD van diensten.

Deel dit artikel

Download GRATIS E-book + 3 Video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat