Zit er nog liefde in je bedrijf?

Deel dit artikel:

Of is het saai geworden? Wat? Saai in je business? Hoezo? Je Business is toch je passie? Hoe kan dat dan saai zijn?

Klopt.

Een tijd terug ontdekte ik dat ik mijn business en leven een beetje 'saai' begon te vinden. Ik kon er eerst de vinger niet opleggen.

Met dieper zelfonderzoek ontdekte ik dat alles wat ik ooit gedroomd had er gewoon was....Koortachtig was is bezig geweest dromen te realiseren en balans te vinden in mezelf:

  • Een huis bouwen in Knokke-Heist en netjes afbetalen.
  • Twee fantastische kids met lieve partner.
  • Een business starten en succesvol groeien op mijn manier
  • Een mooie omzet draaien met schitterende klanten
  • Events, ondernemerscafés, groepsprogramma's organiseren....
  • Elke maand in het buitenland vertoeven
  • Met een tof team van VA's, copywriter, grafische ontwerpers,... samenwerken
  • Een Jaarplanner ontwerpen
  • Goede doelen financieel steunen
  • ....

Plots realiseerde ik dat alles er gewoon was.

Mijn ideaal leven en bedrijf was er. Ik leefde het. Maar het voelde 'gewoon'. Niet dat ik me ongelukkig voelde eerder het "been-there, done-that"-syndroom.

En nee, ik schrijf dit niet om je stikjaloers te maken. Ik schrijf dit omdat er nog mensen worstelen met het stukje "saaiheid".

Afgelopen maand zei iemand me: "Iedereen denkt dat jij het perfecte leven hebt, Sabine". Eerst was ik verbaasd. Er is moed, lef en een helder plan nodig is om het droomleven en ideaal bedrijf te creëren. En vooral luisteren naar je intuïtie en blijven vertrouwen. Want met dromen alleen leef je een illusie.....En ik kom van heeeel ver...

Zelf worstel ik soms nog met twijfels als ik iets gloednieuw in de wereld wil zetten. Door meer te luisteren naar mijn diepste wensen, beslis ik moeitelozer. Ook dankzij coaches, een stimulerende omgeving en extreme zelfzorg hebben dipjes minder impact.

Even terug naar is dit het nu?

Want dan creëer je alles waarvan je droomde en leef je dé droom. Het verlangen is vervuld. Klaar. En dan krijg je weer een nieuwe wens, een grotere droom,...

Soms heb je gewoon goesting om het "nieuwe" op te starten. Iets anders. Een totaal nieuwe dienst of nieuwe doelgroep aan te boren of compleet je bedrijf om te gooien.

En soms is dat goed. Je vindt wellicht je enthousiasme en plezier terug in het ondernemen.

Een voorbeeld van een klant die de BigBusinessShift volgt: Liesbeth woont en werkt in Barcelona en maakt de grote switch van webbedrijf naar kunstenares. En nee dit is zeker niet over één nacht ijs gegaan.

Ze miste ontzettend de creativiteit in haar webbedrijf. Het was zo technisch geworden. Door de energie en de liefde terug in haar bedrijf te voelen is het ongelooflijk wat er allemaal op haar pad komt. En ja, ze verdient er goed geld mee:). Dit klopt zo voor haar.

Ze benadrukte dat deze grote transformatie dankzij het Businesstraject gebeurt. Hier kun je het kunstwerk van Liesbeth Willaert bewonderen. En nee, jij hoeft niet zo drastisch je bedrijf om te gooien. Er zijn tal van andere mogelijkheden.

Soms niet…

Soms is saaiheid helemaal oké. Soms vind jij het saai maar je volgers absoluut niet. In plaats van direct iets compleet nieuws te starten: Think twice!

Vergeet vooral  niet puur te genieten waar je nu al staat. Je hoeft niet constant nieuwe droomdoelen na te jagen. Tevredenheid is een mooie deugd.

En soms is je bedrijf toe aan een volgend niveau. Besef dat je volgers willen snappen wat je doet. Vandaar dat consistentie belangrijk is. Het is niet omdat jij een saaiere periode doormaakt dat je klant dit ook al saai vindt.

Als je weken bepaalde dingen doet die oersaai voor je zijn, wat dan precies voelt saai in je business?

  • Kun je dat delegeren?
  • Kun je stoppen met bepaalde zaken?

Is saaiheid het teken voor het volgend niveau?

Dat kan.

Dit merk ik nu ook. Een volgend niveau vraagt een nieuwere visie. Misschien zit jij met een verborgen verlangen.

Of is de nieuwere versie van jou je huidige brand, doelgroep of businessmodel ontgroeit? En dit is het fundament van je bedrijf. De basis. En als de basis scheef zit of saai voelt is het hoog tijd om daar eens dieper naar te kijken.

En wat vermijd je in je business?

Al jaren koester ik een droom om een boek te schrijven. Als klein meisje kon ik uren schrijven aan opstellen en gedichten. Heerlijk vond ik.

Sinds 2005 droom ik van een boek en stopte het verlangen diep weg en bedacht tientallen excuses om er  niet aan te beginnen.

  • Geen tijd
  • Geen goesting
  • Onvoldoende kennis in huis
  • Alles is al geschreven
  • Niemand gaat dat lezen
  • Wat als.........

En eerst nog een weekend, event of programma lanceren, om niet te hoeven doen wat ik te doen heb!

Mijn eerste 'boek' werd een Jaarplanner. Niet het boek dat ik bedacht had met mijn hoofd. Wel iets dat intuïtief ontstond en dat eerst mocht geboren worden.

En wat maakt je ontzettend blij?

Er zijn zaken die je blij maken in je business en leven. En er zijn dingen die energie zuigen.

Maak een lijstje van dingen die je super tof vindt en kies er eentje. Maak een Wishlist voor KORTE termijn: Noteer alles wat je in je leven nog wilt ervaren, realiseren, hebben en ondernemen,....

Hoe ziet jouw Wishlist Korte Termijn of WKT eruit?

Geniet van jouw reis op weg naar dat ideaal bedrijf. Weet dat saaiheid niet direct wilt zeggen dat je alle schepen achter je moet verbranden.

Houd steeds je hoofd erbij! (Want, waarom hebben we er die bijgekregen?)

En ja soms is het tijd voor iets gloednieuws....Durf dan te vertrouwen op wat je hart je ingeeft en zet een eerste stap vooruit.

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book met 3 video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat