Shift van 'Old-School' ondernemen naar 'Nieuw' ondernemen

Deel dit artikel:

Tijden veranderen. Ondernemen verandert. Hoog tijd om een shift te maken in ondernemerslandschap en een shift in bewustzijn.

Old-school ondernemen gaat eruit. Het ondernemen vanuit angst, schuld, schaamte en tekort.
Bij Old-School ondernemen ga je nog meer doen om te ‘overleven’ ipv voluit ondernemen.

Overleven werkt niet op lange termijn.

Puur strategisch en cijfermatig ondernemen maakt ongelukkig.

En ja ik beken. Jarenlang ondernam ik op deze manier.

Tot m’n lichaam protesteerde en ik burnout was. ‘t Lichaam liegt nooit.

Afgelopen jaar zat ik in een businessprogramma bij een mentor die 1 miljoen wou bereiken.
Einde dit jaar realiseerde ze haar doel. Knap van haar.

Wat de buitenwereld niet zag, was de dat de enorme stress en vermoeidheid haar ziek maakten. Haar energie lekte.

Verdubbelen en vertienvoudigen van omzet en cijfers” klinkt mooi. En is perfect mogelijk.

Maar doe het nooit ten koste van jezelf.

Vandaar dat ik dit jaar nog meer m'n methode “Strategie vanuit het hart’ omarm.

Ondernemen vanuit de kracht van intuïtieve beslissingen in combi met een slimme Business strategie dat helemaal past bij jou als mens en bij je context.
En dit geeft op lange termijn een positief resultaat. Niet enkel in geld ook in geluksgevoel.

Dit werkt echt.

Hoe onderneem je meer met “Strategie vanuit het hart”?

Doorvoel waar je echt blij van wordt en wat je energie geeft.
Zie je anderen massa events doen, durf het te doen op jouw manier.

Zie je anderen op instagram, kies het kanaal dat past bij jou en bij je doelgroep. Durf de weg te kiezen van de buitenbeentjes. Volg nooit de kudde, creëer je eigen, unieke pad

Kies de weg die vreugde, geluk, flow en liefde geeft. Kies nooit de weg van angst of 'zo-moet-het'.

Ruimte maken, zorgt voor iets nieuws.

Een aantal jaar geleden stopte ik met grotere events.

Kiezen voor een andere richting vraagt moed. Diepgang, persoonlijkere aanpak en verbinding werden de rode draad. 

Elke dag opnieuw kunnen we nieuwe keuzes maken.

Ook klanten kozen voor een strategie vanuit het hart. En dit gebeurde:

  • Een webbouwster raakte compleet de creativiteit in haar websites kwijt. Ze ging volledig voor haar kunst. Ondertussen exposeert ze haar kunstwerken op verschillende plekken in de wereld.
  • Een marketeer groeide naar 600K. Toen hij dit bereikte, voelde hij dat hij er niet gelukkiger van werd. Hij werkt nu met een kleiner team en idealere klanten. De extreme druk viel weg.
  • Een schoonheidsspecialiste wou veel meer op vakantie en herbekeek haar businessmodel en prijssetting en blokte nu al haar vakantie voor komend jaar.
  • Waar wringt het bij jou? Wat wil jij graag anders zien?

Ik word zielsgelukkig als klanten de weg volgen van hun hart (en met hun hoofd erbij:). Want krachtige beslissingen neem je met beide voeten op de grond want geld verdienen is en blijft belangrijk!

Soms blijven we gewoon doen doen doen!

Niet is makkelijker ons te verstoppen in druk zijn met van alles. Doelen stellen, strak plan opmaken en actie! Huppakee….nog meer mails sturen, nog meer webinars geven, nog meer facebookposts en meer, meer en meer….

We verdrinken in de dagdagelijkse info. We zijn met van alles bezig. Proberen dit, een keertje dat. Tot je goed en wel beseft dat het uren tijd en teveel energie vergt.

En dan verzamel je nog meer…

Bloedeerlijk: mijn computer staat vol met ongebruikte online programma’s en ebooks en verzamelde kennis die ik (n)ooit nog ga gebruiken.

Het was uitstelgedrag om de essentie niet onder ogen te zien. Want een marketingtruck lost de kern van het probleem niet op. Diepzielduiken vraagt moed.

In het 'verborgene' zit je kracht.

Mijn verborgen kracht is mijn sterke intuitie en die toon ik onvoldoende aan de buitenwereld.

Als er stukken in de schaduw blijven van wie jij ten diepste bent, dan onderneem je niet 'voluit'. 

Wie jij bent wordt belangrijker dan wat je precies doet (ik snap dat je wellicht even slikt).

Razendsnel naar de kern gaan, in een flits de potentie en groeimogelijkheden zien in mensen. Dit voelt zo natuurlijk voor mij.

Een gave waar er zoveel schaamte en angst op zat. Een kracht die te vaak werd afgestraft.

Pas als je meer en meer jezelf laat zien in je business, dan is het voelbaar naar de buitenwereld. .

Zoveel ondernemers durven ‘hun eigen kracht, grootsheid en mogelijkheden’ niet onder ogen zien.

Er zitten onbelichte, prachtige kwaliteiten en delen in jou die je (nog) niet laat zien. Da's jammer. Want in wezen doe je de wereld tekort.

De nieuwe manier van ondernemen snakt naar openheid, zuiverheid, kwetsbaarheid. En ja, dat is best spannend.

Onderneem vanuit flow en focus

Onderneem met denken, voelen en doen op één lijn.

De business-strategie moet kloppen EN passen bij jouw essentie als mens en uiteraard is er actie nodig. Als je werkt met “Strategie vanuit het Hart” stroomt het.

En dit is zichtbaar op je bankrekening en voelbaar in je bedrijf.

Als we ondernemen is het cruciaal om kennis van marketing & sales onder de knie te hebben.

Daarom organiseer ik een kleinschalige tweedaagse “Big Marketing & Sales Shift” om de nieuwere manier van marketing en verkopen te herontdekken.

Geen massa-event. Oh nee....kleinschalig, we werken met energetische oefeningen zodat je sterker in je schoenen staat en met klantmagnetische marketing die past bij jou.

Wees welkom en tot gauw!

Iedereen bezit een pink sheep.

De ondernemer ziet die pink sheep soms niet van zichzelf.
Ik zag het ook niet van mezelf.
Vandaar dat een coach mij hielp dit te ontdekken.

Ik zie jouw pink sheep.
Ik zie jouw potentieel.
Ik zie het grootse in jou.
Dat potentieel waarvan we zelf soms bang voor zijn.

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang BusinessVitamines voor een beter Resultaat