Gouden Succestips van Cirque du Soleil

Deel dit artikel:

Cirque du Soleil wat een prachtige tot in de puntjes afgewerkte voorstelling van Totem.

Boeiend om te zien hoe dit concept tot een succes leidde. Deze succestips gelden ook voor jou als ondernemer.

Cirque du Soleil denkt groot en heeft een ijzersterke visie.

Ze hebben een ijzersterke visie en dromen groot. Ze durven risico's te nemen. Door hun droomvisie creëren ze magie. Niet enkel hun kostuums ook de belichting, muziek zorgen voor een magische, unieke beleving waarbij je mond letterlijk open valt.

Ondernemerstip: Herinner jezelf aan  je grote ondernemersdroom. Waarom ben je ooit gestart met je bedrijf? Wat is jouw grote waarom? Droom groot en neem kleine stapjes, velen ondernemen precies andersom.

Cirque du Soleil werkt hard, gedisciplineerd en georganiseerd.

De bedrijvigheid rondom het tentenkamp is gigantisch. De containers, opliggers staan netjes symmetrisch geklasseerd. Er heerst geen chaos en ze zijn goed op elkaar afgesteld. Ze werken hard om alles tijdig klaar te hebben.
 
Ondernemerstip: Gedisciplineerd en georganiseerd werken hoort bij ondernemen. En dit start bij jezelf. Organisatie geeft rust en overzicht. Wat kan jij morgen al verbeteren in je bedrijf zodat je gestructureerder groeit?

Cirque du Soleil blijft trainen om nog beter te worden.

De uren dat deze artiesten oefenen, trainen onder deskundige begeleiding is bijna ondenkbaar. Elke artiest krijgt een persoonlijke aanpak om het beste van hun talent en energie eruit te halen. Men zoekt de verborgen diamant in elke artiest om het unieke eruit te halen. Ze willen de allerbeste zijn en geen middelmaat. Ze zijn eeuwige leerlingen.
 
Ondernemerstip: Wat doe jij om beter te worden? Omring je met de juiste mensen om niet 'gewoon' maar geweldig te worden. Een ander ziet veel sneller je blinde vlekken en je potentieel. Het zou zonde zijn als dat er niet uitkomt.

Cirque du Soleil vraagt flinke prijzen.

De prijs van een inkomkaartje loopt op tot 225 €. Een compleet andere prijsklasse dan het gewone circus met de oude olifant. Wat je krijgt in Totem is niet te vergelijken. Je krijgt zoveel meerwaarde.
 
Ondernemerstip: Hoe zit het met je prijzen? Durf jij te vragen wat je dienst of product waard is? Als je te lage prijzen vraagt veronderstelt de klant dat je dienst evenveel waard is.

Marketing is nodig

De marketingmachine achter Totem is enorm krachtig. Niet enkel online ook via folders, pers, tv doet het nieuws de ronde. Neem de marketing weg en ze trekken geen klanten meer.
 
Ondernemerstip: Blok wekelijks marketingtijd in je agenda. Als je daar geen tijd voor maakt kan je bedrijf onmogelijk groeien. Als je strategische marketingstappen neemt, groeit je omzet en je vrijheid. Vandaag kun je veel makkelijker, goedkoper en sneller zichtbaarder zijn voor je potentiële klant.
 
Ter info: Cirque du Soleil met Totem blijft in Brussel van 31 augustus tot 29 oktober 2017. Altijd welkom en wie weet next year in Knokke-Heist?

 

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book met 3 video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat