Stem je zondag op diegene die 1x aan je deur belt?

Deel dit artikel:

Binnenkort zijn het in België verkiezingen.

De brievenbus zat overvol folders die direct bij het ‘papier en karton’ vlogen. Zonde van de bomen…

Als ik op mijn gemak op de zaterdagse markt loop, word ik plots aangeklampt door onbekenden die ‘trachten mijn stem’ te kopen’.

Of middenin een online groepscall werd ik gestoord door iemand die aanbelt om persoonlijk uit te leggen waarom hun partij de beste is. Misschien werkt deze tactiek voor eenzame zielen, ik voel me er enkel gefrustreerd door.

En zo kan ik nog even doorgaan…

Old school verkiezingen lijkt op old school ondernemen.

Quasi niets van marketing rond de verkiezingen sprong eruit. Geen 'Pink Sheep' zien passeren in de lokale “verkiezingskudde”.

Bitter weinig creatiefs buiten de oubollige bolletjesfolder of de ‘ik-bel-aan-de-deur-tactiek’.

De basis dat men kiest voor jou is ‘vertrouwen’.

En dit geldt zowel voor verkiezingen als voor ondernemers. Vertrouwen bouw je niet op door 1x een folder in de bus te gooien of 1x je gezicht te tonen op de markt.

Mensen volgen je al veel langer voordat ze ‘klant’ worden of 'hun stem' toevertrouwen.

Vertrouwen groeit als men bijvoorbeeld online je gaat volgen door een triggerende blog of video of men zag je eens live.

Enne... ‘Vinden ze je leuk?’ of ‘Vinden ze je niet leuk?’.

Wellicht zullen er na deze blog lezers mij minder leuk vinden.

En toch is het cruciaal dat ik de moed heb om mijn mening te delen zodat ik meer de ideale volger aantrek: Namelijk de 'pink sheep'-ondernemer, de speciale ondernemers, de creatievelingen, de vaak afgewezen ondernemers, de ondernemers boordevol talent en passie. Waarom? Omdat dit is wie ik ben.

Pas als er voldoende vertrouwen is, dan geeft een volger je met plezier een stem of koopt men een product of dienst.

Wat is er precies nodig voor dat vertrouwen?

Vertrouwen straal je uit omdat je puur jezelf bent. Vertrouwen is voelbaar.

Er is een immens verschil als je vanuit angst vlug nog een paar bussen vult dan dat je vol vertrouwen je plek inpakt.

De nieuwere manier heeft authentieke mensen nodig. De mensen die hun visie, dromen, verlangens, hun twijfels en kwetsbaarheid durven delen.

De walk-your-talk mensen. Diegenen die tegen de stroom ingaan, diegenen die doen wat ze beloven en in hun pure kracht en leiderschap staan.

Laat je niet klein houden door mensen met stralingsangst.

Mensen die stralen tonen hun innerlijke kracht.  Ze bekennen kleur. Ze springen eruit.

Als je zelf niet durft te stralen steekt het als een ander dat doet en zo houd je jezelf onnodig klein.

Als nog veel meer ‘stralende ondernemers’ eruit springen dan gaan we meer de nieuwere manier van ondernemen omarmen.

Mijn keuze werd maanden terug gemaakt.

Ik kies voor diegenen die ‘walkyourtalk’ doen. Die niet enkel wakker schieten een paar weken voor de verkiezingen. Degenen die al jaren bouwen aan vertrouwensrelaties.

En zondag geef ik volmacht om te stemmen want ik zit offline in de Sinaï woestijn.

Hopelijk klikt manlief mijn juiste bolletjes aan. En mijn woestijnavontuur kan je lezen in een volgende blog.

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book met 3 video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat