Willpower or Lovepower?

Deel dit artikel:

Wilskracht…

De kracht van willen.

Een old-school coachvraag is: “Wat wil je bereiken?”

“Ik wil meer klanten”

“Ik wil hogere prijzen vragen”

“Ik wil een stabiel inkomen”

Het zijn doelen die van buiten naar binnen worden gevormd.

Willen hangt samen met wilskracht.

Alle focus zetten op wat je wilt en weerstaan aan wat je afleidt.

Brengt wilskracht je ver?

Tuurlijk.

Wilskracht hielp me ook vooruit.

Maar toen ik mijn gevoeligheid eindelijke helemaal accepteerde,
merkte ik dat “ondernemen op wilskracht” zo vermoeiend is.

Een new-school coachvraag is: “Wat verlang je écht?”

“Ik verlang naar klanten die op tijd komen”

“Ik verlang naar financiële rust”.

“Ik snak naar meer ruimte in mijn agenda”

Op verlangen zit liefde.

Zelfliefde.

Soms kun je nog geen verbinding maken met je verlangens.

Of zitten je verlangens nog wat ondergesneeuwd?

Misschien worden ze onderdrukt door een oud patroon of gedrag?

Gun jezelf om deze los te laten.

Dan werk je -vanuit liefde voor jezelf- enkel nog met klanten die je respecteren.

Dan gun je -vanuit liefde voor jezelf- jezelf financiële rust in plaats van doelendruk.

Dan blok je -vanuit liefde voor jezelf- eerst BE-time in je agenda.

Dit is ondernemen vanuit Lovepower met grote L.

Durven kiezen vanuit liefde, vanuit liefde voor jezelf en je diepere verlangens,
in plaats van keuzes te maken op basis van wat een ander vertelt of doet.

Tendens 2: Geloof als Jeanne D’Arc in je missie

Ook al lijkt de markt verzadigd van kookboeken, Pascale blijft trouw aan haar visie over koken en voeding.

Het is tijd om gezonder te eten met pure ingrediënten in plaats van ultra bewerkte voeding.

Gezonder eten bevordert ons goed voelen en betekent een radicale shift in ons energielevel.

Tendens 3: Creëer vanuit je hart & houd je hoofd erbij

Bezieling gaat eerst.

Creëren vanuit je hart, vanuit voelen, experimenteren, proberen.

Daarnaast is het belangrijk om je hoofd erbij te houden net zoals in het ondernemerschap. Pascale onderbouwt haar visie met wetenschappelijke bewijzen.

Hart en hoofd gaan hand in hand.

Tendens 4: Vanuit ZIJN ondernemen

Authenticiteit is cruciaal in de huidige manier van ondernemen. Ondernemen vanuit je pure zelf, echt zijn. Mensen voelen het als jij  je pure levensenergie uitstraalt.

Je haalt inspiratie uit rolmodellen. Vergeet niet dat niemand jouw unieke levens-en ondernemersweg ooit heeft gelopen. Neem dit mee voor de toekomst van je bedrijf en blijf jezelf tijdens het ondernemen. Hierin is Pascale een leidend voorbeeld.

Fake en copycats worden zo doorprikt. Ondernemen vanuit je pure zijn en van daaruit de dingen gaan doen.

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang BusinessVitamines voor een beter Resultaat