Weg met Duracell-konijn-ondernemen

Deel dit artikel:

Precies 1 jaar geleden zat je vol frisse plannen en ideeën voor het nieuwe jaar.

Je ging echt AAN je bedrijf werken en die mooie droomdoelen realiseren.

  • Je ging die nieuwe dienst in de markt zetten.
  • Je zou je positioneren in je sector.
  • Je wou veel meer klanten aantrekken.
  • Video's en webinars ging je echt gaan gebruiken.
  • Je zou zeker je veel te lage prijs verhogen.
  • En tuurlijk meer tijd maken voor zaken naast ondernemen.

Herkenbaar die mooie ondernemersdoelen?

En durf je bloedeerlijk te zijn naar jezelf?
Heb jij je plannen waargemaakt?

Grote kans dat je overmand werd door de dagdagelijkse todo's of het duracell-konijn-ondernemen.

  • Je had geen tijd om dat nieuwe aanbod te ontwikkelen.
  • Je stelde wijselijk de video en webinars uit.
  • En omzetsgroei? Je boekhouder houdt dat toch bij?

Niks om je voor te schamen.
Veel ondernemers worstelen met het proberen afvinken van ellenlange todo lijstjes.

Wordt het nieuwe jaar echt beter?

Je weet dat er meer in je bedrijf zit dan dat eruit kwam.

Stel dat je volgend jaar die grote ondernemersdoelen haalt. Dat je de doelen realiseert dat jij voor ogen hebt. Dan wordt komend jaar een superjaar toch?

En hoe zou jij je als ondernemer voelen? Welk effect zou dat hebben op jouw leven, op je naasten en vooral op jezelf?

Of…duracell-konijn jij nog een jaartje door?

Je kunt veel wensen en goede voornemens hebben, in de hectiek van dag verlies je ze zo uit het oog.

  • Klanten vragen vanalles, en liefst direct.
  • Met die technische dingen verlies je urenlang tijd.
  • Dankzij alle ideeën die je pad kruisen ben je zo afgeleid.
  • Je voelt je opgejaagd en verliest focus.

Als een duracell-konijn je to-do-lijst afvinken geeft slechts korte verlichting want je werkte fanatiek IN je bedrijf.

Helaas ben je geen meter dichter bij je grote ondernemersdroom gekomen.

Van IN naar AAN je bedrijf… (wow 4 voorzetsels in één zin:))

Als jij je grotere jaardoelen wilt behalen, is het cruciaal ruimte te maken om AAN je bedrijf te werken en minder IN je bedrijf. Alleen dan zet je stappen naar je grotere ondernemersdroom.

Een to-do-lijst raakt nooit af en geeft geen richting.

Het is de helicopterview die je helpt het overzicht terug te vinden.

Als je je overweldigd voelt door de waan van de dag is het zinvol een externe te laten meekijken. Die ziet dingen waar jij over heen kijkt door een frissere bril.

Zo krijg je weer zicht op die grote droom.

Deze 3 aspecten zijn nodig om meer AAN je bedrijf te werken:

#1. Connecteer terug met het beeld dat jij voor ogen had hoe jouw ideale bedrijf eruit ziet.
Leg een stevige basisstrategie gebaseerd op jouw droomvisie. Een huis bouw je ook op een stevig fundament of het zakt als een pudding in elkaar.

#2. Maak een duidelijk plan voor het realiseren van dat jaardoel, onderverdeeld in kwartaaldoelen, maanddoelen, weekdoelen en dagelijkse todo's.

#3. Zet de strategische actiestappen die nodig zijn om de grotere doelen te bereiken. Schakel hulp in daar waar nodig en omring je met gelijkgestemde ondernemers die je omhoog tillen en laat je uitdagen door een coach of mentor.

Volg deze stappen in het nieuwe jaar voor een veel beter en mooier jaar. Werk meer AAN dan IN je bedrijf en zeg het duracell-konijn-ondernemen vaarwel!

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang BusinessVitamines voor een beter Resultaat