Do you love LinkedIn?

Deel dit artikel:

De tijd dat je wekelijks netwerkevents afschuimt, is voorbij. Tijdsgebrek, files, andere prioriteiten zorgen ervoor dat het online drukker wordt.

Uiteraard blijft persoonlijk contact belangrijk. De mogelijkheden van internet mogen we niet onbenut laten. Nu communiceren we via social media, video's, webinars, skype en noem maar op.
 
Maak daar efficiënt gebruik van.
 
De onlinenetwerktool Linkedin wordt het meest in de businesswereld gebruikt. Linkedin is het netwerkplatform waar je info deelt, vragen stelt en online netwerkt. Ondertussen telt het wereldwijd 230 miljoen profielen waarvan 1,7 miljoen Belgisch (netwerk dat aantal maar eens live:).
 
Linkedin noem ik graag de meer volwassen vorm van Facebook. Zorg dus als ondernemer dat je zichtbaar bent op Linkedin.

Tip 1: Schrijf een triggerende headline

 

Hoe schrijf je een krachtige headline als dienstverlener? Volg de makkelijke ABC-formule.
 
Ik help, begeleid, ondersteun A (= je doelgroep)
Die worstelt met B (=het probleem van de doelgroep)
Om C (= jouw oplossing, het resultaat dat jij belooft) te bereiken
Het kan even duren voordat je dé juiste, goedklinkende bewoording vindt.
 
Als ik mijn voorbeeld neem:
Als OndernemersCoach help ik drukbezette dienstverleners (A) die graag meer willen verdienen (B) doorbreken naar het volgend niveau met hun bedrijf in minder tijd (C).
 
Test je headline een paar keer uit. Mogelijks schaaf je ze af en toe wat bij en dat is best oké.

 

Tip 2: Een beeld zegt meer dan 100 woorden.

 

Zorg voor een professionele foto voor je Linkedinprofiel. Vakantiekiekjes op linkedin zijn not done.
 
Zoek een ervaren portretfotograaf die je op je gemak stelt en laat eindelijk die foto nemen. Je kunt deze gebruiken op je website, folder of andere media.

 

Tip 3: Wek vertrouwen op door testimonials te vragen

 

Spontane testimonials zijn eerder een zeldzaamheid. Als een klant tevreden is, vraag naar een testimonial op Linkedin. Hoe vraag je dat?
Ga op je profiel staan. Klik op "edit profile" en ga dan naar "recommendations of aanbevelingen". Daarnaast vind je een link: "Ask to be recommended." Jij kunt zelf kiezen aan wie je een testimonial aanvraagt.

 

Tip 4: Vergroot je netwerk op Linkedin

En dan zit je met je profiel op Linkedin. Hoe geraak je daar aan "vriendjes"? In Linkedin heet het connecteren.
 
 
  • Meld je aan bij groepen waar je doelgroep zit. Je kunt maximum aansluiten bij 50 groepen.
 
  • Krijg je een uitnodiging van iemand die je niet kent? Wijs die persoon aub niet direct af. Bekijk zijn of haar profiel en hoe hij/zij via jou geconnecteerd is. Dan pas kun je beslissen om te connecteren.
 
  • Bekijk wie je profiel bekeek en vraag aan die persoon om te linken.

 

Tip 5: Verspil maximum dertig minuten per week aan Linkedin

 

Voor je het weet ben je uren kwijt op social media. Houd je strikt aan je geplande tijd voor social media.
 
Zelf bekijk ik Linkedin een vijftal minuten per dag. (Het kan eens wat meer zijn of een dag dat ik oversla.) Begrens je social media gebruik. Je wilt toch niet dat dit je grootste tijdslurper wordt? Voel je vrij om met mij te connecteren op Linkedin >>

 

Tip 6: Er is meer nodig....

Door met je "hoofd" online zichtbaarder te zijn, krijg je nog geen extra klanten tenzij je Richard Branson bent.

Er is meer nodig om je waardevolle dienst aan de man te brengen. Als jij worstelt met het vragen van goede prijzen voor je dienst, weten welke dienst je aanbiedt dan nodig ik je van harte uit voor de BusinessBoost.

 

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book met 3 video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat