Je omzet zit in je trechter

Deel dit artikel:

Veel ondernemers worstelen met het behalen van een goede omzet. Ze zijn super in hun vak en behalen niet de resultaten waar ze van droomden.

 
Ze lopen netwerkactiviteiten af, spenderen uren op social media, doen aan cold-calling, zijn verwoede visitekaartjesverzamelaars.
 
Ondernemers waarvan contactgegevens in hun smartphone, outlook of in een systeem zitten gestockeerd.
 
En dat is echt zonde want je zit op je eigen goudmijn zonder dat je het beseft.
 
Al deze contacts kunnen mogelijks toekomstige klanten zijn of deze contacts kennen iemand in hun netwerk die jou broodnodig heeft.

 

De nieuwe manier van ondernemen vraagt een nieuwe manier van denken.

 

Wel excuus bedenk jij? "Er zijn al zoveel ondernemers met een nieuwsbrief. Wie zit er nu op mij te wachten? Ik kan niet goed schrijven. Ik heb daar geen tijd voor. Ik vond nog niet het geschikt systeem."
 
Doe je niets met emailmarketing, dan gebeurt er niets met je omzet.
Weet dat er heel wat mensen (lees klanten) je nieuwsbrief heel waardevol zouden vinden.
 
Wat voor jou heel simpel lijkt, is voor een ander een gigantisch interessant inzicht of boeiende info.
 
De nieuwste listbuildingssystemen zijn heel eenvoudig in gebruik. Het vergt de eerste keer wat extra werk van jou. Een keer dat je erin gedreven bent is het eenvoudig.
 

 

6 tips om van start te gaan met je nieuwsbrief

 

1. Verzamel alle contactgegevens van potentiele klanten en dan in het bijzonder emailadressen in een excel lijst.
 
2. Zet een interessante weggever op je website zodat mensen getriggerd zijn om zich in te schrijven op je nieuwsbrief.
 
3. Nodig contacts persoonlijk uit om in te schijven op je nieuwsbrief.
 
4. Schrijf op vaste tijdstippen een nieuwsbrief. Twee keer per jaar een nieuwsbrief versturen is veel te weinig. Verstuur minimum één keer per maand je nieuwsbericht zodat je fris in het geheugen blijft van je klanten.
 
5. Bouw vertrouwen op. Vaak hoor ik dat de nieuwsbrief niet werkt. Men verwacht direct resultaat. Een potentiele klant moet 7 à 10 keer van je gehoord hebben voordat ze met je in zee willen gaan. Dit gaat over vertrouwen opbouwen..
 
6. Stuur interessante informatie naar je abonnees. Denk altijd vanuit je abonnee of potentiele klant. Wat hebben zij eraan?
 

 

3 voordelen van nieuwsbrieven

#1 Een nieuwsbrief is makkelijk en erg goedkoop

Iedereen spreekt van de crisis en hoe erg het allemaal gesteld is met de economie. Zet je tv en andere media uit en kijk eens naar alle mogelijkheden die de nieuwsbrief biedt. Het is nog nooit zo makkelijk geweest om zoveel mogelijk mensen op een snellere en goedkopere manier te bereiken dan vandaag.

 
 

 

#2 Dankzij een nieuwsbrief groeit je lijst.

Mensen sturen je nieuwsbrief door of ze wordt op social media gedeeld. Zo groeit je mailinglijst. Mensen gaan je als expert zien in je vak waardoor ze met je in zee willen gaan.

Je hoeft geen tijd meer in cold-calling te stoppen. Potentiële klanten die echt geïnteresseerd zijn, contacteren je dan zelf mits je het goed aanpakt.

 

#3 De nieuwsbrief is onderdeel van het trechter-marketingmodel

 

Een trechter is breed vanboven, smal onderaan. Het doel van de nieuwsbrief is om zoveel mogelijk mensen in je trechter te krijgen. Dit zijn alle abonnees die interesse hebben in je gratis informatie en diensten. Schrijf dan interessante info over je expertise en diensten.
 
In het midden van de trechter zitten je basis diensten en producten.
 
Het moment dat een nieuwsbriefabonnee in het smalste van je trechter zit dan is hij of zij een trouwe klant geworden. Vul je trechter! ik wens je veel succes met het versturen van je nieuwsbrief!
 
Heb jij het gevoel dat er meer in je bedrijf zit dan dat er momenteel uitkomt? Dan houden onbewuste belemmeringen je tegen in je groei.
 

 

Deel dit artikel

Download GRATIS E-book + 3 Video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat