Businessboeken voor de zomer

Deel dit artikel:

Nippend van een aperol in Italië en geladen met een boekenberg geef ik m'n mind & soul eerst rust en dan stof tot nadenken.

Sinds 1999 begon ik meer boeken te lezen. Ondertuseen 936 business &-spiritboeken verder...

Of ik daar überhaupt tijd voor heb? Ja, bewust kies ik voor lezen in plaats van TV kijken.

Een fysiek boek koester ik. 't Leest prettiger dan een Ebook op tablet in de zon.

Voor dit jaar koos ik deze 10 pareltjes om te delen. Ze zijn verkrijgbaar in Nederlands en/of Engels, als fysiek boek of E-book. Veel leesplezier!

Karmic Management - Geshe Michael Roach

Oosterse wijsheid en reëele business ervaringen komen in dit boek samen in een praktische gids.

Het geeft tips en inzichten om succesvoller te leven en te werken.

Value Based pricing – Harry MacDivitt

Een vernieuwend prijsmodel voor de nieuwe manier van ondernemen.

Waarom kiest een klant Merk A versus Merk B? Wel, omwille van de waarde en niet zozeer voor de prijs.

Wanneer je klant voelt dat ze waarde krijgen, betalen ze meer. Snap je klant hun noden en wat ze wensen en focus vooral hoe jij het verschil kunt maken. Ken je waarde en weet hoe jij het communiceert aan anderen.

 

OOPS! I’m the Boss – Henno Janmaat

Tof boek voor elk die met leiderschap te maken heeft of je nu geleid wordt of de leider bent.

Dit boek biedt 53 wekelijkse inspiratieteksten voor leiderschap. Het leest prettig en heeft een grote impact.

 

Year of Yes – Shonda Rhimes

Shonda Rhimes is de machtigste vrouw in Hollywood. Haar series Grey's Anatomy, Scandal en How to Get Away with Murder worden wereldwijd bekeken.

Verrassend genoeg is Shonda zeer introvert en heeft ze last van paniekaanvallen.
Ondanks haar succes is ze angstig als ze een interview of speech moet houden. Het allerliefste blijft ze thuis.

Als ze op een dag een diner met president Obama wil afzeggen besluit ze het roer om te gooien. Ze moet van zichzelf een jaar lang JA zeggen tegen alles wat haar angstig maakt. Ze inspireert je om ook voluit te leven en JA te zeggen.

 

Profit First – Mike Michalowicz & Femke Hogema

Hoe meer winst je maakt, hoe meer je overhoudt. En hoe meer je kunt investeren, hoe betere keuzes je maakt en hoe meer rust je ervaart.

Profit First is een financieel systeem dat de financiële wereld volledig op zijn kop zet. Het veegt de internationale formule Omzet - Kosten = Winst van tafel.

In plaats daarvan krijgt winst een prominente plek: Omzet - Winst = Kosten. Dit boek laat zien dat iedere ondernemer vanaf de allereerste dag een financieel succesvol bedrijf kan runnen, door te focussen op winst.

Sterke verhalen sterke Leiders – Raf Stevens

Storytelling is het instrument bij uitstek voor de leiders van de 21ste eeuw. Niet voor niets noemden Harvard Business Review en Entrepreneur storytelling de belangrijkste eigenschap van hedendaagse managers. In zijn boek rekent Raf af met de weerstand die her en der nog tegen storytelling bestaat.


Hij geeft in vijf praktische hoofdstukken dé belangrijkste tips om via efficiënte storytelling tot innovatie en verandering te komen.

 

Influencers – Carole Lamarque

Influencer marketing is trending. Marketingplannen die inzetten op mond-tot mondreclame genereren twee keer zo veel verkoopresultaten. Maar niet alle aanbevelingen die circuleren, zijn relevant.

Wat in Amerika werkt, geldt niet zomaar in België en Nederland. INFLUENCERS is het eerste boek dat het totaalplaatje van influencer marketing schetst. Het laat elke trendsetter inzien hoe je een boodschap kan verspreiden en geeft je een stappenplan om te beslissen over het soort magnetische content, het tijdstip en het type influencer waarop je het best inzet.

Doorbraak – Keith Mc Farland

Bedrijven breken door omdat ze de strategieën en vaardigheden beheersen die voor iedereen bereikbaar zijn.

In dit boek vind je de geheimen voor deze doorbraak. Met heel wat actiepunten en adviezen van toppresteerders.

 

Hoe je vrienden maakt en mensen beinvloedt – Dale Carnegie

Deze bestseller is tijdloos en nog steeds relevant. Het heeft miljoenen mensen geholpen. Lees hoe je het maximale uit jezelf haalt. Succes komt voornamelijk door het vermogen om ideeën te uiten, leiderschap te tonen en enthousiasme op te wekken bij anderen.

Hij leert je drie technieken om met mensen om te gaan, zes manieren om jezelf geliefd te maken, twaalf stappen om mensen te overtuigen en negen manieren hoe je mensen kunt veranderen zonder ergernis op te wekken.

Gelukkig ben ik niet de enige – Brené Brown

De zoektocht naar perfectie is vermoeiend. We worden constant opgejaagd door sociale verwachtingen die ons leren dat imperfect zijn synoniem is aan "niet goed genoeg zijn".

Overal wordt ons verteld wie, wat en hoe we moeten zijn. Hierdoor laten we niet zien waar we mee worstelen en beschermen we onszelf tegen schaamte, oordelen, kritiek en verwijten.

We zijn juist met elkaar verbonden door onze onvolmaaktheden. Kwetsbaarheid is geen zwakte, maar een reminder om ons hart en verstand open te houden. Eén van de mooiste boeken over Kwetsbaarheid.

Vroeger was ik beschaamd dat ik vakantie nam....

Van thuisuit had ik geleerd om hard te werken om succes te behalen. Verlof of vakantie stond niet in mijn woordenboek of agenda.

En daar werd ik niet gelukkig van. Tot ik de shift maakte naar Lifestyle Ondernemen.

Lifestyle-ondernemen is je bedrijf zo uitbouwen zodat jij je ideale leven leidt. In dit webinar ontdek je de 11 cruciale stappen.

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book met 3 video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat