Je mailinglijst is goud waard

Deel dit artikel:

In 2005 startte ik met mijn bedrijf en zat ik met de gouden gids op mijn schoot. Ik sloeg de telefoongids open onder de rubriek 'architecten'. Die dag besloot ik om koud te bellen om mezelf of liever gezegd 'mijn diensten' te verkopen.

Vreselijk vond ik het....

Ik legde mezelf de 'target' op van 50 telefoons per dag te doen tot ik er een klant uit haalde. Vastbesloten, vol moed en boordevol stress en twijfels. Ik hield netjes bij wanneer ik mocht terugbellen na "NEE" drieëntwintig.

Het was spannend, tijdrovend zeker zonder enige kennis van 'koud bellen'. Nadien bekeken heb ik er veel uit geleerd. Na dag drie "had ik beet". Ik mocht op gesprek bij mijn allereerste klant. Dit werd trouwens een jarenlange samenwerking. En je eerste klant vergeet je nooit.

Koud bellen werkt…. (ja hoor) maar is voor veel ondernemers een rotklus.

Makkelijker klanten aantrekken kan als jij dit 'koud prospecteren' automatiseert in een systeem.

Zonder automatisatie ben je uren, dagen zelfs weken per jaar kwijt met het in contact blijven met potentiele klanten door rondbellen, netwerking, zakenlunches of koffiedates.

De eenvoudigste oplossing is een automatisch systeem voor de groei van je mailinglijst.

De money is in the list vertelt men op zijn Amerikaans en dit klopt. Je kunt nieuwe klanten aantrekken op automatische piloot.

In het begin stop je er meer energie in, maar na verloop van tijd loopt je lijst automatisch.

Als je geen lijst hebt, laat je geld liggen.

En als je een contactlijst hebt, en je doet er niets mee laat je ook omzet liggen.

Je contactenlijst is de lijst met e-mailadressen van je netwerk die interesse hebben in jouw diensten of producten. Deze lijst groeit in de loop der jaren mee met je bedrijf.

  • Dankzij een contactenlijst kun jij mailings versturen met interessante weetjes, inspiratie of nieuws over je bedrijf.
     
  • Dankzij deze lijst, hoef je niet meer koud te bellen naar nieuwe potentiële klanten.
     
  • Dankzij deze lijst bouw je warme relaties op met potentiële klanten. Zo leert men jou kennen, van je houden en je vertrouwen waardoor ze later echt klant worden.

Maar we krijgen al zoveel nieuwsbrieven……

Klopt, er zijn heel wat mensen die anderen plat spammen door ongevraagd mailings te versturen. Of die zich laten verleiden door zomaar duizenden mailadressen te kopen.

Een mailinglijst is niet een lijst die je koopt van één of andere databank. Dit is een spamlijst.

Je mailinglijst is een waardevolle, kwaliteitsvolle lijst met emailadressen van echte mensen die interesse hebben in je inspiratie, weetjes, je kennis, jouw dienst of product. Je deelt WAARDE met je volgers.

Krijg je zo'n 'spam'mail, klikt op je rechtermuisknop en klik op 'ongewenste mail'. Deze mails vliegen volgende keer netjes in je spambox.

Mailings werken nog altijd!

Een mailings versturen dan kom je daadwerkelijk terecht in de inbox, in de brievenbus van je lezer. Dit is anders dan dat je vluchtig als post op social media voorbij vliegt.

Je kunt geen mailing versturen zonder lijst

Regelmatig zie ik dat klanten perse een mailing willen versturen. Als je (nog) geen lijst hebt en geenenkele abonnee is er eerst werk aan de winkel.

De webbezoeker is vluchtig en het is belangrijk deze 'te vangen' voor een langere relatie. Je mailinglijst is je meest waardevolle bezit van je bedrijf.

Maar hoe begin je nu aan de opbouw van deze lijst? Of als je een stagerende lijst hebt hoe kun je deze lijst flink laten groeien?

Wil jij je lijst laten groeien?

Wist je dat er ontzettend veel manieren zijn om je lijst te laten groeien?

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book met 3 video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat