3 tips hoe je het wel redt met je website!

Deel dit artikel:

Ondernemers stoppen heel wat tijd en energie aan het ontwikkelen van hun website. Samen met de webbuilder overlopen ze de look & feel die hun gewenste site moet hebben. En welke plaatjes welke plek krijgen. Dit is één kant van de medaille. Je website is bedoeld om mensen aan je te verbinden zodat ze later klant worden. Deze drie tips helpen je verder.

#Tip 1: Bouw automatisch een relatie op met je websitebezoeker.

In de dienstverlening wordt bijna niemand direct klant. (je hebt altijd uitzonderingen). Zorg ervoor als iemand je website bezoekt dat jij een langere relatie met deze bezoeker opbouwt.

 
Diensten verlenen werkt vanuit 'the know, like, trust factor'. Mensen willen je leren kennen, leuk vinden en pas dan groeit het vertrouwen. Beetje zoals in een partnerrelatie (tenzij je er direct mee in bed duikt).
 
Een dienst verkopen is "lucht" verkopen. Dienstverlening is niet tastbaar. Vandaar dat men 7 à 10 keer van je gehoord moet hebben voordat men met je in zee gaat. Heb je een inschrijfvak rechtsboven op je website? Als mensen zich inschrijven krijgen ze je gratis waardevolle weggever en zo bindt jij hen aan je.

#Tip 2:De inhoud van je website is veel belangrijker dan de vormgeving.

Geef mensen concrete en kostbare tips wat ze aan je dienst hebben. En bouw je site zo op dat jij de bezoeker door je website leidt. Schrijf zelf je teksten of laat het doen door iemand die je bedrijf door en door kent.

 
Deze woorden zijn erg belangrijk zodat je doelgroep zich al of niet aangesproken voelt. Vergeet de call-to-action niet want deze is cruciaal is onder elke webpagina. Voor je het weet verliest je bezoeker zich in je website en zijn ze vertrokken.

#Tip 3:Blijf contact houden met je nieuwe abonnee.

En dan heeft de webbezoeker zich ingeschreven op je gratis tips. Hierdoor verkrijg jij hun e-mailadres. Een grote fout die ik zie gebeuren is dat er hiermee niets gebeurd. Doodzonde! Het is wel een nieuwe, potentiële klant die zich inschreef. Van zodra iemand zich inschrijft op je mailinglijst, dan kan het opbouwen van de relatie starten. En zoals je las duurt het 7 à 10 keer voordat men de stap zet naar een dienstverlener.

 
Schrijf minimum 1 x per maand een interessante nieuwsbrief zodat het warm contact behouden blijft!
 
Naast je website en deze 3 tips heb je veel meer nodig om als ondernemer te floreren en te groeien met je bedrijf.

Deel dit artikel

Download GRATIS E-book + 3 Video’s

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat