Mijn bedrijfsblindheid anno 2015 +(BigMagic plan 2016 voor jou!)

Deel dit artikel:

Elk jaar leer je bij.....uit fouten, missertjes, je successen of tegenslagen.En dat is maar goed ook. Zo groei je als ondernemer en stretch je jezelf.

We leven in super drukke tijden. "Druk zijn" is het modewoord geworden. Online is dé hype. O wee, als je nog niet op facebook "zit" dan kom je wellicht van een andere planeet. Meer en meer ondernemers zetten daarom internet in voor hun bedrijf. Erg slim.

Door internet in te zetten:

  • Win je een zee van tijd en kun je snel je potentiële klant bereiken
  • Win je geld omdat je heel wat gratis voorhanden hebt
  • Win je energie omdat je geen uren reis-of file tijd kwijt bent om je klant te bezoeken.

      Je krijgt de moeilijkheden voor je neus, niet om iets anders te doen wel om de sterkte van je doorzettingsspier te meten @SabinevanMeenen

      Heerlijk toch vanachter je computer ondernemen?

      Tof, ja dat wel. De uren en kilometers dat ik in mijn wagen gesleten heb voor prospectengesprekken en klantenbezoeken van Leuven, Limburg tot Antwerpen en Oostende was gigantisch. Om maar te zwijgen over de stress rond de file-en parkeerproblemen.

      Dus was ik dolblij om mijn business om te draaien naar meer ondernemen-vanuit-mijn-thuiskantoor. En dat liep vlotjes.

      Tot het begon te knagen…

      Deze herinnering popte op: Tijdens een ex-exportjob bij een internationaal textielbedrijf had ik vooral telefonisch contact met Duitse en Zwitserse klanten. Ik zag ze nooit live. De klik met deze klant kwam pas vanaf we elkaar live ontmoet hadden op de Messe in Hannover (de grootste textielbeurs ter wereld).

      Waarom vertel ik je dit? Wel er vrat iets aan mij. Eerst kon ik er de vinger niet opleggen. Dit knagend gezeur werd groter. Nadat ik mijn eerste online programma eerder dit jaar lanceerde voelde ik het. Ik miste het puur menselijk contact. De échte verbinding met de mens. En ja ik vind het zalig om van thuisuit mijn ding te doen zonder filestress maar me omringen met de "echte" FACE van mensen is zoveel krachtiger.

      De rode draad...

      Er was één rode draad. Klanten die de allermooiste resultaten boekten na een Businesstraject waren degenen die face-to-face ontmoetingen hadden met mij. Ook voor deze klanten was persoonlijk contact met hun klanten cruciaal in hun business-succes. Enkele voorbeelden:

      • Petra tijdens haar heerlijke kookworkshops
      • Isabelle op haar live event
      • Bart in zijn hippe interieurzaak
      • Veerle rond de tafel met haar verkoopsteam
      • Nadine tijdens ontstressmassages
      • Karina met de bezoeken met haar minipaardjes

      Zalig van thuisuit-ondernemen zonder filestress, soms mis je echter de "real" FACE van mensen. @Sabinevanmeenen

      Er rinkelde een belletje…

      Mensen hebben de basisbehoefte om te verbinden met anderen. Dat is iets puur menselijks. Deze connectie gaf hen de veiligheid en het vertrouwen om open en bloot hun ondernemersproblemen op tafel te gooien ja ook in een groep.

      Het gekke is dat Amerikaanse topcoaches terugkomen van enkel online ondernemen.

      En ik vergat de vraag van mijn klant en mijn eigen sterkte

      Van nature ben ik een verbinder en bezit de gave om mensen snel op hun gemak te laten voelen.. Vanaf het eerste moment zijn klanten open, authentiek en puur zichzelf in mijn groepen. En dit vertrouwen maakt dat ze de grootste groeistappen zetten. En dit precies verlangt mijn ideale ondernemer.

      Vandaar mijn vraag aan jou

      Hoe wilt je klant het liefste benaderd worden? Heb je daar een idee van? En zelfs als je een bepaalde vaardigheid mist houd rekening met je klant. Het kan zijn dat jij minder goed netwerkt, verkoopt of niet weet waar te beginnen met nieuwsbrieven of social media. Luister vooral naar je klant.

      Er is een reden…

      • Waarom Coolblue na zijn succesvolle onlineshop nu ook "echte" winkels inplant
      • Waarom shoppen een beleving wordt in plaats van enkel eenzaam snel achter je pc een pakje bestellen
      • Waarom winkeliers online en offline gaan combineren
      • Waarom 's zaterdags naar de markt gaan altijd in zal blijven voor de gezelligheid, de babbel en het opsnuiven van de geuren en kleuren versus het succes van de thuislevering van Hellofresh.

      En die reden is de natuurlijke behoefte van de mens, de ondernemer om te connecteren met zijn medemens. Zelfs introverten, hsp'ers,  kortom elke ondernemer heeft deze basisbehoefte van bij zijn geboorte meegekregen (ook al vind je netwerken niet leuk).

      Hoezo connecteer je dan niet meer online?

      But of course! Facebook, linkedin, twitter, datingsites...Noem maar op. Tal van voorbeelden om mensen samen te brengen, campagnes te lanceren. Je bereikt heel veel volk.

      Maar hoe voelt "samen" iets eten via je computer met camera? Hoe voelt seks online? Hoe voelt oudejaar vieren via skype? Anders, kouder, oppervlakkeriger, verder af,...en vooral vluchtig.

      De diepere connectie krijg je pas door je medemens in de ogen te kijken.

      Hoe zeer je tegen Kerst en Nieuwjaar aankijkt, de echte connectie met vrienden en familie ontstaat pas rond die gezellige tafel vol lekkers waar gelachen, geweend en wie weet wel eens geschreeuwd wordt om dan met een dikke zoen en warme knuf alles bij te leggen.

      En je klant snakt ook naar dat menselijk contact. Je hoeft ze niet te kussen:)

      Jouw klant snakt naar menselijk contact. Je hoeft ze daarom niet te kussen:)@Sabinevanmeenen

      Dus mijn allergrootste les

      Connecteer meer LIVE. Vandaar dat ik in 2016 meer live ga netwerken en meer live ga spreken naast het stukje online ondernemen. Ik heb daar echt goesting in!

      Dit wil niet zeggen dat ik online compleet overboord gooi. No way! Wie weet ontmoeten wij elkaar live dit jaar...houd de nieuwsbrief in de gaten!

       

      Deel dit artikel

      Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book met 3 video’s

      "BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

      en ontvang OndernemersTips voor een beter Resultaat