Zeven slimme inzichten hoe Pascale Naessens je verleidt

Deel dit artikel:

Richard Branson, JK Rowling, Oprah Winfrey,....ik kan nog even doorgaan. Waarom willen we ons met Amerikanen vergelijken als er bij ons al veel succesvolle ondernemers rondlopen?

Wel, Pascale Naessens is hierin een sprekend voorbeeld. Een ware inspiratiebron voor mij omwille van deze zeven inzichten. Ze staat momenteel nummer één met de verkoop van haar kookboeken. En ja ik beken ik ben fan!

Inzicht 1: Gebruik je authenticiteit als oerkracht

Authenticiteit is een belangrijke eigenschap in de huidige manier van ondernemen. Als jij onderneemt vanuit jezelf, je echtheid als mens dan stromen dingen. 

Men zegt: je moet kijken naar de persoon die jij wilt worden. Klopt deels want je vindt zeker rolmodellen en inspiratie in anderen. Het allerbelangrijkste is dat je unieke levens-en ondernemersweg nog nooit door iemand anders gelopen is. Neem dit mee voor de toekomst en blijf jezelf tijdens het ondernemen.
 
Besef goed welke expertise jij NU al allemaal in huis hebt. Kijk naar vroeger vanwaar je komt en welke bagage in je rugzak zit en combineer dit tot een sterk OndernemersMerk en groei hierin verder. Fake wordt doorprikt de dag van vandaag. Blijf dicht bij jezelf ook als ondernemer.
 

 

Inzicht 2: Durf je uniek Merk in de wereld te zetten in een bijna verzadigde markt

Het wemelt van de kookboeken. Wie haalt het in zijn hoofd om nog een kookboek te schrijven en hiermee een succes te boeken? Wel soms draait het om gewoon de dingen te gaan doen. Pascale verkoopt momenteel drie à vier keer meer boeken dan Huyzentruyt en Jeroen Meus. Ze verbetert haar boeken en er zit een verhaal achter haar ondernemerschap.

Inzicht 3: Wees zichtbaarder en wek vertrouwen op

Wellicht denk je dat is knap makkelijk voor Pascale want ze heeft een bekend gezicht. Klopt deels. Als Pascale zich in haar keuken verstopt dan wordt ze snel vergeten.

Ze is slim online & live aanwezig op haar website, in de pers, tijdens tv programma's en post 'pure' berichtjes op facebook om te zaaien. Hoe zichtbaarder je wordt hoe bekender je wordt en hoe meer mensen je zullen gaan volgen en je vertrouwen. En voor je het weet koop je één van haar boeken en word je klant.

Inzicht 4: In de beginne moet je harder werken

Wist je dat Pascale voor haar eerste kookboek flink moest leuren om het verkocht te krijgen? Ze gaf niet op, zette door want ze geloofde in haar project. Besef goed als je geen actie onderneemt er niets gebeurt.

Geloven dat de rode loper zomaar voor je uitgerold wordt dan leef je in een ondernemersillusie. Doorzettingsvermogen kweek je door te leren om te gaan met tegenslagen. Blijf strategische actiestappen nemen om resultaat te boeken.

 

Inzicht 5: Ga voor vernieuwing

Naast boeken en keramiek zet Pascale Naessens plots tafels in de markt. Slim bekeken want het past bij de doelgroep die ze aanboort.

Als dienstverlener kun jij je een nieuwe dienst creëren, een huidige dienst omvormen of een nieuwe doelgroep aanspreken. Zelfs als lijkt het haast quasi ondenkbaar. Kijk uit naar nieuwe trends en anticipeer hierop.

 

Inzicht 6: Kies bewust en sta op je strepen

Pascale kiest bewust hoe zij de dingen wilt en met wie ze al of niet in zee gaat. Daar is ze erg duidelijk over.

Ze zei letterlijk: "Als je mij neemt, dan neem je alles, je neemt geen stukje van mij." Het zijn duidelijke afspraken die ze maakt omdat ze zeer goed weet waar ze naartoe wilt. Weet goed wat je wel wilt en wat niet. En tja je kunt niet "iedereen" te vriend houden.

Inzicht 7: Sommige ideeën moet je laten varen.

Elke ondernemer zit boordevol ideeën. En voor je het weet zit je vast in je eigen creativiteit. Pascale haar grote droom was een eigen restaurant beginnen. Dit idee zette ze aan de kant omdat ze geen zin had in harder werken. Durf een idee los te laten om het haalbaar te houden.

Deze 7 inzichten kan jij als dienstverlener ook inzetten om meer klanten aan te trekken en te groeien met je bedrijf.
 
Wel Pascale Naessens: Een ferme proficiat voor je ondernemers-spirit. Je merkt als je dingen met hart en ziel in de wereld zet, het slim aanpakt dat je ver kunt geraken. Ik wens je nog veel bezieling en lef toe want dan komt succes vanzelf! Jij bent hierin een sprekend voorbeeld!
 
 

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang BusinessVitamines voor een beter Resultaat