Gouden Succestips van Cirque du Soleil

Deel dit artikel:

Kurios was een prachtige tot in de puntjes afgewerkte voorstelling van Cirque du Soleil.

Boeiend om te zien hoe dit concept een blijvend succes is. Ook al was de fameuze lockdownperiode best pittig voor hen.

5 reflectievragen voor jou als ondernemer.

Cirque du Soleil denkt groot en heeft een ijzersterke visie.

Ze hebben een ijzersterke visie en dromen groot. Ze durven risico's te nemen. Door hun droomvisie creëren ze magie. Niet enkel hun kostuums ook de belichting, muziek zorgen voor een magische, unieke beleving waarbij je mond letterlijk open valt.

Reflectievraag: Waarom ben je ooit gestart met je bedrijf?
Wat is jouw grote waarom? Enkel ondernemen puur omwille van het geld is oldschool ondernemen.
Waar geen bezieling meer in zit, knaagt het. Kies voor je grootste bezielde droom en neem kleine stapjes!

Cirque du Soleil werkt gedisciplineerd en georganiseerd.

De bedrijvigheid rondom het tentenkamp is gigantisch. De containers, opliggers staan netjes symmetrisch geklasseerd. Er heerst geen chaos en ze zijn goed op elkaar afgesteld. 
 
Reflectievraag: Hoe gedisciplineerd en georganiseerd onderneem jij?
Pak jij je verantwoordelijkheid? En je het start bij jezelf.
Als werkgever ben jij het rolmodel voor je team. Organisatie geeft rust en overzicht. 

Cirque du Soleil blijft trainen om beter te worden.

De uren dat deze artiesten oefenen, trainen onder deskundige begeleiding is bijna ondenkbaar. Elke artiest krijgt een persoonlijke aanpak om het beste van hun talent en energie eruit te halen. Men zoekt de verborgen diamant in elke artiest om het unieke eruit te halen. Ze willen de allerbeste zijn en geen middelmaat. Ze zijn eeuwige leerlingen.
 
Reflectievraag: Wie helpt jou om te groeien in je ondernemerschap?
Omring je met de juiste mensen om niet 'gewoon' maar geweldig te worden en het beste naar boven te halen in jou. Een ander ziet sneller je blinde vlekken en je potentieel. Het zou zonde zijn als dat er niet uitkomt.

Cirque du Soleil vraagt flinke prijzen.

De prijs van een inkomkaartje loopt op tot 260€ voor een VIP ticket. Een compleet andere prijsklasse dan het gewone circus met de oude olifant. Wat je krijgt in Kurios is niet te vergelijken. Je krijgt zoveel meerwaarde.
 
Reflectievraag: Hoe zit het met je prijzen?
Durf jij te vragen wat je dienst of product waard is? Als je te lage prijzen vraagt veronderstelt de klant dat je dienst evenveel waard is.

Zichtbaarheid is nodig

De marketing achter Kurios is krachtig. Niet enkel online ook via folders, pers, tv doet het nieuws de ronde. Neem hun zichtbaarheid weg en ze trekken geen klanten.
 
Ondernemerstip: Hoe zichtbaar ben jij? 
Als je daar geen tijd voor maakt is het lastig groeien. Als je strategische, slimme stappen neemt, groeit de omzet en vrijheid. Vandaag kun je veel makkelijker, goedkoper en sneller zichtbaarder zijn voor je potentiële klant.
 
Ter info: Cirque du Soleil met Kurios blijft in België tot eind oktober. Of misschien ontmoet ik je in Knokke-Heist?

Deel dit artikel

Schrijf in voor de nieuwsbrief en ontvang gratis het E-book

"BREEK DOOR met 11 praktische Business-Strategieën"

en ontvang BusinessVitamines voor een beter Resultaat